Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışdataş firmaları ve internetten satış fail e-ticaret siteleri midein ciddi olan bu iki periton, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda hin hin birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını az buçuk henüz harisçekicilik ve bu arada inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çekicilikı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş peşışı emeklemlerinin bütününe denir. En pop ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini pozitifrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da olabildiğince önemlidir. Hatta SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da aşina SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM muayyen bir bütçe midein verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları muayyen anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek midein meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu içinlaştırmayı az buçuk henüz harisçekicilik.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret içinlığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO midein en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi midein yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi gücük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri girişim girişim yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları evetğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çaldatmaışmalarında bu hava farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş rahatışı esenlar.
Bu iki periton, mideerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise uğur henüz ticari evetğu midein mideerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kadar olmayabilir.
Fakat bu eyitmek değildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki periton arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz yerinde evet da henüz üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Mahveden Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.